Dimmen Wesdijk - Managing Director Helder Telecom & ICT: Mijn ervaring is dat grote juridische kantoren vaak een ICT Manager in dienst hebben die kennis heeft van de markt en de mogelijkheden op het gebied van ICT. Veel kantoren in het midden en klein segment hebben echter geen ICT-er in huis, zij varen op de kennis van hun leveranciers. Bovendien doen zij vaak zaken met diverse partijen, waardoor er weinig tot geen overzicht is en kansen tot bijvoorbeeld efficiënter werken gemist worden.

Als leverancier van Telecom & ICT-diensten vind ik het belangrijk om samen met onze klant te kijken waar het innovatiever, beter en (klant)vriendelijker kan. Doordat Helder Telecom & ICT onderdeel is van de Lexxyn Groep hebben we genoeg gecombineerde kennis en technologie in huis waardoor we ervoor kunnen zorgen dat onze klant het overzicht behoudt en waardoor het dagelijkse werkproces net een stukje efficiënter kan worden ingericht.

Van ISDN naar VoIP
Neem bijvoorbeeld de uitfasering van ISDN. Veel bedrijven in de juridische branche werden verplicht over te stappen naar VoIP. Een stap die ze anders wellicht nog helemaal niet gezet zouden hebben. Maar de opkomst van VoIP brengt ook een heleboel voordelen met zich mee. Zo biedt de software die VoIP mogelijk maakt, innovatieve mogelijkheden om te integreren met andere informatiesystemen. Een van de meest gevraagde integratieoplossingen op dit moment is de VoIP-CRM integratie, waaraan voor de klant eigenlijk alleen maar voordelen zitten.

7 voordelen van VoIP-CRM integratie:

  1. Nummerherkenning
    U ziet direct op uw beeldscherm door welke relatie u wordt gebeld
  2. Klantgegevens direct beschikbaar
    U krijgt de mogelijkheid om bij een inkomend gesprek gelijk het dossier van uw klant te openen.
  3. Bellen vanuit het dossier
    Met 1 muisklik op een telefoonnummer wordt dit nummer direct gebeld
  4. Doorverbinden
    Vanuit de telefonie-omgeving op uw computer kunt u gesprekken in de wacht zetten en doorverbinden. Bovendien ziet u gelijk welk van uw collega’s bereikbaar is.
  5. Telefoongesprekken opnemen
    Het gehele telefoongesprek kan worden opgenomen en later teruggeluisterd.
  6. Terugbelnotitie
    Vanuit het systeem kunt u gelijk een terugbelnotitie naar een collega toesturen
  7. Tijdschrijven
    Gespendeerde tijd aan de telefoon kan gelijk op het dossier van de klant geschreven worden.

Al deze voordelen leiden tot meer efficiëntie en ongemerkt ook tot een betere klantervaring. Bovendien geven sommige telefoniepakketten de optie tot seamless handover; het geruisloos overschakelen van uw vaste lijn naar uw mobiele toestel.

Innovatieve integratieoplossingen binnen de Lexxyn Groep
Ook ik merk binnen Helder Telecom dat de vraag naar dergelijke integratieoplossingen enorm toeneemt. Gelukkig zijn we hier binnen de Lexxyn Groep goed op voorbereid. Onze unieke samenwerkingsconstructie biedt ons de mogelijkheid om integratieoplossingen te schrijven voor de pakketten (NEXTmatters, NEXTassyst, FORTUNA, Contactmanager & CClaw) die de andere partners uit de groep ontwikkeld hebben. Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van een VoIP-integratie-oplossing voor uw bedrijf? Neem contact met mij op, of schakel met uw accountmanager binnen de Lexxyn Groep.