Dimmen Wesdijk - Managing Director Helder Telecom & ICT: Het lijkt wel uitverkoop in de wereld van telefonie. Met het vallen van de bladeren, lijken ook de tarieven verder te verlagen. Maar hoe profiteert u optimaal van een besparing op uw telefoniekosten, zonder in te boeten op de service van uw leverancier? Dat het niet zo zwart-wit is, laten wij u zien met dit kleurrijk inkijkje in de wereld van telefonie.

De afgelopen jaren heeft u als gebruiker uw kosten tot wel 80% zien dalen. Spraken we vijf jaar terug over soms wel honderden euro’s aan bel- en datakosten per maand, moet de grootste beller nu echt zijn best doen enkele tientjes aan te tikken. Voor die bedragen werd destijds veel gratis service verwacht én gekregen. Nu, jaren later, verwachten gebruikers nog steeds dezelfde hoogstaande service, alleen is dat tegenwoordig lastiger te verzorgen. Niet alleen omdat met een verlaging van 80% aan belkosten de omzet bij de leveranciers evenredig is gezakt, maar ook doordat er meer service nodig is. Er zijn meer mobiele toestellen in omloop, ze vallen vaker in het toilet, stuiteren vaker op de grond tijdens het hardlopen en worden vaker gestolen. En dan is er veelal paniek. De consequenties zijn groter; we voelen ons afgesloten van de buitenwereld en zijn bang voor de veiligheid van onze data. Soms wordt een toestel ongeschonden teruggevonden of helpt een bak met rijst bij een doorweekt toestel, maar veelal is handelen door een expert direct noodzakelijk.

Om die reden adviseer ik kantoren in deze hectische tijden uit te kijken naar manieren om u zorgeloos te laten ondernemen. Met een flexibel servicecontract van een betrouwbare telecom leverancier bent u gegarandeerd van:

• Advies bij aanschaf (hardware alsook connectiviteit).
• Verzekering bij verlies, diefstal of schade.
• Device management voor optimale beveiliging (denk aan op afstand vergrendelen en wissen smartphone, afdwingen & wijzigen wachtwoord etc).
• Gebruiksondersteuning (sim-wissel, supportdesk).
• Advies bij kostenbeheersing (o.a. vergelijking en controleren facturen).
• Bereikbaarheidsgarantie (bij uitval snel een noodoplossing).

Met het afsluiten van een dergelijke service blijf je als klant koning, en ben je gegarandeerd van de beste producten met de laagst haalbare belkosten in binnen- en buitenland.

Daarnaast komt het vaker voor dat toestellen verloren raken of dat ze gestolen worden. De consequenties zijn, zeker met de meldplicht datalekken, groot. Omdat u met uw mobiele toestel toegang heeft tot steeds meer persoonlijke data is het goed beveiligen hiervan essentieel. Het is belangrijk dat u op afstand uw smartphone kunt beheren en optimaal kunt beveiligen. Zo kunt u uw telefoon op afstand vergrendelen en wissen in het geval u deze bent kwijtgeraakt. Derden hebben op deze manier helemaal geen kans meer om bij uw eigen data en de data van uw cliënten te komen. Ook dit kunt u netjes regelen door deze service onder te brengen bij uw telecomleverancier. Met een vakkundig servicecontract belt u voordelig en kunt u zorgeloos zakendoen.

Vraagt u zich af waarom uw facturen niet met 80% zijn gedaald of u wilt zeker zijn van een optimale beveiliging? Neemt u dan eens vrijblijvend contact op. Ook zonder contract kunnen wij u laten proeven van onze expertise.

Lexxyn Groep

Lexxyn Groep is de totaal ICT-dienstverlener voor de juridische praktijk. Zes intensief samenwerkende partners bieden gezamenlijk alles wat de advocatuur, het notariaat en de deurwaarderij nodig hebben.