Een cliëntportal is snel te implementeren en biedt de advocatuur grootse kansen’, aldus Peter Westerbeek (consultant Trivium Software). Samen met Peter bespreken we drie kansrijke toepassingen van een cliëntportal voor de advocatuur.

We beginnen bij het begin: Wat is een cliëntportal, Peter?
‘Een cliëntportal is een afgeschermde online omgeving waar de cliënt, op ieder gewenst tijdstip en apparaat, inzage heeft in zijn dossiers. Niet alleen de cliënt, maar ook kantoorgenoten en derde partijen kunnen, mits ze hiervoor toestemming hebben, relevante onderdelen inzien. Het cliëntportal van NEXTmatters is NEXTportal. Vanuit NEXTmatters stellen advocaten en ondersteunend personeel met één muisklik een document beschikbaar in dit portal. Cliënten ontvangen een e-mail met een melding en vinden in het portal de gevraagde actie en de relevante documenten. Een cliënt kan ook op verzoek van het kantoor zelf bestanden uploaden, zoals bijvoorbeeld een identiteitsbewijs.’

Lees het complete interview met Peter Westerbeek op de website van Trivium Software: https://www.trivium.nl/nieuws/drie-redenen-om-een-cli%C3%ABntportal-te-zetten

Lexxyn Groep

Lexxyn Groep is de totaal ICT-dienstverlener voor de juridische praktijk. Zes intensief samenwerkende partners bieden gezamenlijk alles wat de advocatuur, het notariaat en de deurwaarderij nodig hebben.