Dimmen Wesdijk - Managing Director Helder Telecom & ICT: Het begon met rooksignalen, toen volgde telegrafie en na jaren van vaste telefonie bestaat telecommunicatie tegenwoordig uit een mix van analoge en digitale communicatie. Onze hedendaagse interactie vindt plaats op alle denkbare plekken, met het gebruik van telefoon, smartphone, tablet en desktop. Nog nooit waren de I (informatie), de C (Communicatie) en de T (Technologie) van ICT zo met elkaar verweven.

Informatie, communicatie, telefonie en technologie staan niet langer los van elkaar, maar zijn juist onmisbare ingrediënten voor een krachtige totaaloplossing. En dat biedt kansen, mits je zorgt voor een goed beeld van de mogelijkheden. Heb je geen eigen ICT Manager in huis? Dan kan een Total Com Inventarisatie (TCI) duidelijkheid bieden.

Optimale interactie door samenwerking
Grote juridische kantoren hebben vaak een ICT Manager in dienst die kennis heeft van de markt en de mogelijkheden op het gebied van ICT. Veel kantoren in het midden en klein segment hebben dit niet in huis en varen op de expertise van leveranciers. In veel gevallen zijn dit diverse partijen voor software, hardware, internet, telefonie en beheer. Hierdoor is er – geheel onbewust - geen overzicht en is de kans op ineffectief handelen groot. Met name telecommunicatie krijgt, door haar ondoorzichtigheid, hierdoor geen eerlijke kans. Het wordt gezien als een kostenpost voor een noodzakelijke ‘nutsfunctie’. Maar hoe ‘nuts’ is telecommunicatie als belangrijke levensader voor uw kantoor? Continue bereikbaarheid is cruciaal voor het bieden van een optimale dienstverlening. Juist om die reden is het van belang om communicatie geen bedreiging te laten worden, maar een kans. Geef het de juiste aandacht en grijp hem.

Samenwerken is het sleutelwoord voor een optimale communicatie tussen u en cliënt, maar ook tussen uw systemen. Vaste telefonie werkt samen met mobiele telefonie, dat weer samenwerkt met uw bedrijfssoftware. Videoconferentie legt met beeld en geluid contact, internet zorgt voor flexibel werken, bellen en online samenwerken en een chatfunctie zorgen voor een snelle interactie tussen collega’s en cliënten. Combineer dit met trends op het gebied van hardware, spraak, Cloud, wetgeving datalekken en project KEI en u hebt een interessant en cruciaal onderdeel van uw bedrijfsvoering te pakken. Maar bent u niet helemaal thuis in deze materie? Zorg dan voor een partner die van alle markten thuis is. Helder Telecom & ICT is dagelijks bezig met het in kaart brengen van bewegingen en mogelijkheden in de markt. Wij vertalen dit met veel plezier naar uw praktijk en maken hiervoor gebruik van de TCI, een unieke aanpak voor het schetsen van een totaalbeeld én - oplossing. 

Total Com Inventarisatie (TCI)
Het begint allemaal met een goed gesprek. Wij houden van persoonlijk contact en op locatie maken wij graag kennis met u en uw kantoor. Wij horen graag wat uw dromen en ambities zijn, maar ook wat uw angsten zijn. Wij inventariseren uw huidige telecom en IT-omgeving en puzzelen net zo lang totdat we u de best beschikbare oplossing kunnen voorleggen. Weten wat er bij u speelt en continue zoeken naar passende mogelijkheden; wat ons betreft de enige aanvliegroute om u blijvend te ontzorgen. Vaste onderdelen van de TCI die onder de loep worden genomen zijn: vaste telefonie, mobiele telefonie, werkplekken, beveiliging en beheer. We hebben maar één doel voor ogen: u altijd en overal veilig laten bellen én werken. Dat is wat ons betreft Helder communiceren.

Lexxyn Groep

Lexxyn Groep is de totaal ICT-dienstverlener voor de juridische praktijk. Zes intensief samenwerkende partners bieden gezamenlijk alles wat de advocatuur, het notariaat en de deurwaarderij nodig hebben.