Hoe zorgt u voor meerwaarde? Voor het blijven ontvangen van het ‘mooie’ werk voor uw cliënt of de aanwas van nieuwe opdrachten? Uw concurrenten schreeuwen immers van de daken dat zij het werk sneller, beter en goedkoper uitvoeren. En het aantal likes en beoordelingen gillen mee. Het vraagt van u onderscheidend vermogen; ‘gewoon’ hard en goed werken is een begin, maar is het nog genoeg? Welke middelen zet u in voor klantbehoud en werving?

De noodzaak van persoonlijkheid
Met ‘gewoon’ hard werken en kwalitatief goed werk leveren kom je er als juridisch expert niet meer. Dat valt simpelweg niet meer op. Boven de rest uitsteken vergt iets extra’s. Voor die ‘mooie’ opdracht is kennis van de cliënt en begrip noodzakelijk. Een juridische professional anno 2018 werkt samen, draagt kennis over en profileert zich als autoriteit. Maar in onze ogen maakt u het verschil als u uw cliënt persoonlijk weet te vinden. Niet alleen voor een intakegesprek of om een factuur betaald te krijgen, maar voor een evaluatie, observatie en een laagdrempelig gesprek. U geeft uw cliënt de broodnodige aandacht en bent hiermee uw concurrenten een streepje voor.

Onderscheiden door inzet van techniek 
ICT kan, als u het efficiënt inricht, juridische professionals helpen om dit te realiseren. Met het inzetten van de techniek van nu zorgt u ervoor dat u zich onderscheidt. Slimme ICT-oplossingen automatiseren standaardwerk, waardoor u tijd vrijmaakt voor consultancywerk en persoonlijke aandacht. Zorg dus voor een professionele ICT-infrastructuur en luister, observeer, evalueer en vraag uw cliënt: ‘Wat is het nu echt dat u bezighoudt? Waar kan ik als juridische professional helpen?’

DILA 2017: waardering voor de beroepsgroep
Lexxyn Groep ondersteunt ook dit jaar de Dutch Independent Legal Award (DILA) 2017; een award ter waardering van de beste zelfstandige juridische professional. Wij vinden het belangrijk dat juridische experts die excelleren beloond worden. Niet alleen door een stijgende omzet, maar ook door erkenning van cliënten, ketenpartners en vakgenoten. Klantgericht werken zorgt namelijk voor tevreden cliënten en het draagt bij aan een positieve beeldvorming van de juridische sector. Dat juichen wij toe.

Voor iedere juridische professional, groot of klein, geldt: zorg dat u de ICT-omgeving goed hebt ingericht. Software herinnert u aan uw maandelijks overleg, zorgt voor reminders bij belangrijke gebeurtenissen van relaties en draagt bij aan efficiënter werken. Zodat u tijd overhoudt om naast kennis ook uw empathisch vermogen in te zetten. Dat is wat ons betreft ‘award-winning’ ondernemen!

Nog heel even en dan weten we het. Wie gaat er dit jaar winnen? Bekijk de profielen van de finalisten op: www.dutchindependentlegalaward.nl.

Lexxyn Groep

Lexxyn Groep is de totaal ICT-dienstverlener voor de juridische praktijk. Zes intensief samenwerkende partners bieden gezamenlijk alles wat de advocatuur, het notariaat en de deurwaarderij nodig hebben.