Automatisch creëren van een salarisverzoek
Al lange tijd zagen wij dat er binnen de insolventierecht secties diverse zaken konden worden verbeterd. Niet alleen op het vlak van inzicht, maar ook op het vlak van gemak. Specifiek hebben we het dan over de salarisverzoeken die op basis van stuurinfo moeten worden ingediend. Belangrijk, aangezien curatoren en faillissementsmedewerkers, op basis van deze stuurinfo, salaris aanvragen.
Hierbij is het zaak dit zo nauwkeurig mogelijk aan te vragen, zodat dit resulteert in een spoedige beoordeling. Veelal gebeurt dit op basis van Excel lijstjes die aan elkaar worden geknoopt, onder andere om de tijdregels te selecteren en er de juiste factor aan te hangen. Deze lijstjes worden vervolgens op verschillende plekken in de werkomgeving opgeslagen, waardoor het centraal overzicht mist.
Als automatiseerder van de juridische sector zijn wij altijd op zoek naar mogelijkheden voor verbetering van het werkproces. Om die reden hebben we ons hierin vastgebeten. Geen makkelijke opgave, kan ik u vertellen. Dat ligt vooral aan het feit dat rechtbanken verschillend omgaan met de beoordeling van geschreven uren in het salarisverzoek. De ene rechtbank is kritischer dan de ander, bijvoorbeeld bij twee dezelfde tijdregels. Kantoren krijgen hierover vervolgens vragen, terwijl het kan zijn dat medewerkers samen in overleg hebben gezeten. Er is ook een verschil in hoe rechtbanken omgaan met het toekennen van de ervaringsfactor. Het is ons gelukt om met deze verschillen rekening te houden.
Automatiseren van salarisverzoeken
Zodra u in NEXTmatters op het faillissementsdossier uw uren schrijft, kunt u deze informatie vanaf nu voor zowel uw stuurinfo als uw salarisverzoek gebruiken. Deze documenten worden door deze slimme functionaliteit in een handomdraai gegenereerd en historisch bewaard in NEXTmatters. Zo heeft uw insolventieafdeling de volledige controle over alle insolventiezaken.
De insolventiemodule is volgens de Recofa-richtlijnen ingericht, waardoor uw stukken altijd voldoen aan alle voorwaarden met de juiste calculaties erin verwerkt. Hierbij wordt rekening gehouden met geldende tarieven en ervaringsjaren. Excelsheets zijn hierdoor verleden tijd.
Binnen de insolventiemodule kunt u eenvoudig aangeven welke regels u wel of niet in rekening wilt brengen. Deze blijven vervolgens wel intact, maar worden niet via het verzoek doorgezet. Niet alleen wordt een salarisverzoek nu in een handomdraai gecreëerd, ook houdt u overzicht in wat er al is ingediend en wat niet. Zowel de stuurinfo als het salarisverzoek staan in het dossier opgeslagen. Dat geeft overzicht en gemak.
Een enorme tijdsbesparing
Van kantoren die deze module in gebruik hebben, horen wij terug dat zij veel tijd besparen op het maken van een salarisverzoek. Waren ze eerst zo een halve dag bezig, kost hetzelfde karwei hen nu nog maar een fractie van deze tijd. Dat geeft ook rust als er geen boedel is, maar onder de garantieregeling toch een vergoeding kan worden aangevraagd. De module bouwt dan snel de uren op die binnen deze groep vallen.
U wilt hiermee aan de slag, en nu? Binnen een uur kunnen wij de inrichting gerealiseerd hebben en deze module valt, als u NEXTmatters gebruiker bent, binnen het licentiemodel. Dus, wat houdt u tegen?
Sinds jaar en dag is Johan een gevestigde naam in het consultants team van NEXTlegal. Hij begeleidt en traint de FORTUNA en NEXT klanten bij het optimaal gebruik maken van de softwareoplossingen van NEXTlegal. Daarnaast is hij één van de managementrapportage experts.