PLEIT2018 was weer overweldigend. Veel interessante sessies, workshops en lezingen. Elke deelnemende partij had afgelopen 5 juni zijn eigen verhaal. En nu ik zo alles achteraf bekijk is het zo mooi dat alle puzzelstukjes ook in elkaar passen. Met één rode draad: DE KLANT CENTRAAL.

Alles draait om het centraal stellen van wat de klant wil. Steven van Belleghem zei het meerdere malen. De rol van machines daarbij gaat toenemen. Klantverwachtingen liggen door digitalisering ongekend hoger dan in het verleden. De nieuwe differentiator voor de juridische sector is het besparen van tijd voor de cliënt. Steven daagde daarom de toehoorders uit om na te denken hoe ze in 2030 hun cliënten bedienen. Oké, maar hoe nu concreet verder?

Want wat ook bleek tijdens PLEIT is dat volgens onderzoek van Rely er een grote drempel is die de respondenten ervaren: het gebrek aan kennis en vaardigheden binnen de organisatie beperken de kansen van de organisatie. Het advies is duidelijk: kies een partner met verstand van zaken en die bij je past. Zorg dat je uitdagingen in kaart zijn en zorg dat je het maximale uit je IT haalt! Maar hoe doe je dat?

Wij gaven het antwoord in onze sponsorsessie. We hadden een gastspreker in de arm genomen van Blue Dragon, specialist in Online Marketing. Maar wát kan zo’n partij dan betekenen?

Data als drijvende kracht

Uit gebruikersinzichten komen nieuwe ideeën tot leven. Dit maakt innoveren mogelijk. Het optimaliseren van online ervaringen is een continu proces. Een cyclus van meten, analyseren, rapporteren, bijsturen en optimaliseren. Haal het maximale uit je data door toepassing van de nieuwste technologieën voor data-analyse en verkrijg diepgaande inzichten in het online gedrag van je (potentiële) cliënten.

Personalisatie in de juridische markt

Wát zijn de behoeften van jouw cliënten? Door middel van Big Data krijg je waardevolle informatie over hen en kun je hun gedrag voorspellen op basis van eerdere handelingen. Door middel van Programmatic Advertising ben je in staat om op microniveau gepersonaliseerde boodschappen te versturen naar verschillende doelgroepen. Zo kun je de relevantie van je advertentie enorm vergroten doordat de juiste boodschap, op het juiste moment wordt getoond aan de juiste doelgroep op de juiste plaats. Leuk detail: dit leidt tot 80% minder waste van je marketingbudget!

Customer Journey

Op welke manier maken cliënten voor het eerst kennis met je diensten? Wat maakt dat dit contact uitmondt in een ambassadeurschap of blijft bij een eenmalige dienst? Waar liggen de behoeften van de cliënt tijdens elke fase van de reis die hij doorloopt? Ontdek hoe elk contactmoment binnen de customer journey tot een optimale beleving kan leiden. Creëer gepersonaliseerde ervaringen, die de doelgroep bindt en activeert.

En daar komt het bij elkaar: DE WINNAARS VAN MORGEN

Steven van Belleghem betoogd dat de winnaars van morgen zich onder andere moeten richten op gemak, marketing richting machines (Business to Machines) en onderscheidend vermogen. Daardoor komt de klant centraal te staan en wordt hem of haar de best mogelijke beleving geboden.

Marketingstrategie nieuwe stijl

Je wint als je tijd uitspaart voor cliënten. Dan blijven ze meer tijd aan jou besteden. Dit is waar Steven in gelooft en waarin wij heilig geloven. En dat lukt door een combinatie van het inzetten van slimme technologie en de focus houden op de menselijke kant: het aangaan en onderhouden van een oprechte relatie. De mens is gelukkig nog altijd nodig. Menselijke interactie wordt juist steeds belangrijker. 

Wie kun je bellen om van gedachten te wisselen over het HOE dan? Pepijn Keukelaar en Harmen Hop van Blue Dragon 073 - 720 07 10

Clip Consultants

Architect en leverancier van CClaw; een compleet softwarepakket voor de advocatuur.