Echt hoogwaardige en innovatieve communicatiemiddelen waren vroeger alleen weggelegd voor de grote der aarde. Mooie handigheidjes, zoals vast/mobiel integraties of slimmigheden op het gebied van software integraties, waren onbetaalbaar en de providers die de technologie hadden om dit te kunnen bieden, hadden geen tijd of aandacht voor kleinere organisaties. Hoe profiteert u als organisatie van MKB omvang dan toch van al die hoogwaardige oplossingen, zonder daar de hoofdprijs voor te moeten betalen? Het antwoord is Helder.
Omvang doet er niet toe
Het regelen van telefonie was voorheen iets wat je als bedrijf rechtstreeks met één van de grote providers regelde. Maar kleine en middelgrote ondernemingen zijn daar steeds meer een nummer geworden met onpersoonlijke helpdesks, en je mag van geluk spreken als je ergens in je contractperiode een mens van vlees en bloed te spreken kunt krijgen.
Omdat de markt voor organisaties die hun communicatie serieus nemen te groot is geworden om enkel door de providers te laten bedienen, kiezen steeds meer providers ervoor om ook intensief samen te werken met partners, zoals wij van Helder Telecom & ICT. Wij adviseren u als onafhankelijk adviseur welke provider het beste bij u past, en als er iets misgaat kunt u ons altijd bellen, of u nou met 1, 10 of 100 collega’s bij ons bent aangesloten.
Toegang tot de technologie van de grote jongens
Wie goed bereikbaar wil zijn, en cliënten altijd de beste en handigste manier wil bieden om in contact te staan met de organisatie, wil ook toegang hebben tot de laatste technologie op communicatiegebied. Maar zoals we al eerder beschreven, is die technologie vaak onbetaalbaar als u dit zelf moet regelen. Via een partnerorganisatie zoals Helder Telecom& ICT, brengt u het beste van alle werelden samen.
Wij hebben de mogelijkheid om bijvoorbeeld de mobiele netwerken van verschillende providers in één bundel aan te bieden, zodat u zelf kunt kiezen welk netwerk er voor een medewerker in welke regio ingezet moet worden. Wel zo handig als in een buitengebied de ene provider bijvoorbeeld een betere dekking biedt dan de ander. Ook kunnen wij u via ons portaal inzage geven in het verbruik van uw gebruikers, zodat u meer grip heeft op uw (mobiele) belkosten.
Tot slot kunnen wij door onze nauwe samenwerking met de specialisten van Xelion handige software integraties ontwikkelen die u en uw collega’s veel tijd kunnen besparen. Wist u bijvoorbeeld dat u dankzij onze juridische softwarekoppelingen direct kunt zien welke cliënt er belt en de gebelde tijd automatisch geregistreerd en gedeclareerd kan worden? Oplossingen die voorheen enkel in grote ondernemingen beschikbaar waren, zijn nu ook voor het MKB beschikbaar gekomen.
Persoonlijke service
Een grote frustratie van veel organisaties is dat als ze ergens hulp bij nodig hebben, dat ze in een complex web van afdelingen en communicatiestromen terechtkomen. Ook dan is het dus fijner schakelen met een organisatie waar u geen nummer bent. Onze support gaat dan ook verder dan die van een grote provider. Wij kunnen medewerkers rechtstreeks verder helpen bij problemen, maar bijvoorbeeld ook uw contractbeheer verzorgen, zodat u nooit teveel of te weinig abonnementen heeft lopen. Wij spreken de taal van de juridische sector en het MKB en weten dus precies waar u mee geholpen bent.
De toekomst van communicatie
In de toekomst zal interne- en externe communicatie steeds meer met elkaar vervlochten raken. De middelen die we nu vooral voor intern contact gebruiken (bijvoorbeeld Microsoft Teams of chat oplossingen) kunnen nu al geïntegreerd worden met uw externe communicatiesysteem. Zo kunt u vanuit uw Teams applicatie bijvoorbeeld uitbellen vanaf uw bekende kantoornummer, of bij het doorverbinden van inkomende telefoontjes deze ook doorzetten naar collega’s in Teams.
De toekomst van communicatie is niet langer een wereld van communicerende vaten, maar één overlappend systeem aan in verbinding staande platformen. Zo staat u uw cliënten nog sneller en beter te woord en werken collega’s onderling efficiënter samen. Zo kunt u, ook als kleine (of middelgrote) organisatie, het op blijven nemen tegen uw grotere tegenhangers in de markt en het verschil maken voor uw cliënt.
Wilt u meer weten over hoe wij de technologie voor grote ondernemingen beschikbaar maken voor het MKB? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.
Dit artikel staat ook in Legal&Tech 5, download nu het volledige magazine.