– Professionals die werken in meerdere Europese talen kunnen nu eenvoudig wisselen van taalprofiel binnen BigHand spraakherkenning; de nieuwe Opus codec brengt verbeteringen in de nauwkeurigheid van spraakherkenning op dicteerapparaten en de audio-kwaliteit is geoptimaliseerd voor gebruik op smartphones –

BigHand, marktleider in stem gestuurde workflow oplossingen, heeft voor haar spraakherkenningsmodule aan de server-zijde een grote update uitgebracht. Deze update biedt professionals de mogelijkheid om naadloos in meerdere talen te werken terwijl de nauwkeurigheid van het individuele profiel wordt verbeterd. BigHand’s nieuwe audio codec ‘Opus’ zorgt voor verbeteringen in de nauwkeurigheid van spraak-naar-tekst voor dicteerapparaten. Tevens zijn er optimalisaties doorgevoerd in de audio-kwaliteit voor de software op smartphones.

BigHand spraakherkenning, dat gebruik maakt van de Dragon SDK Server van Nuance, ondersteunt nu voor het eerst meerdere talen: Duits, Engels, Frans en Nederlands. In vergelijking met andere desktop spraakherkenningsoplossingen biedt de BigHand software ondersteuning voor alle soorten smartphones, worden terminal services en Citrix ondersteund en kan de software worden geactualiseerd wanneer gewenst, zodat professionals altijd kunnen profiteren van de laatste verbeteringen in de spraakherkenningstechnologie. Indien nodig kan BigHand spraakherkenning aan de server-zijde worden geïntegreerd in diverse document management systemen wanneer deze is ontwikkeld met de BigHand SDK.

Voordelen van BigHand spraakherkenning:

  • Meertalige spraakherkenning: BigHand spraakherkenning biedt nu ondersteuning voor Duits, Engels, Frans en Nederlands, waardoor gebruikers nu de mogelijkheid hebben om eenvoudig en snel te wisselen van taalprofiel. De software biedt ook spellings-en grammatica controle in alle talen, ook al zijn deze niet als hoofdtaal aangemerkt.
  • Individuele profielen: de spraakherkenningssoftware van BigHand biedt een verhoogde nauwkeurigheid van het individuele profiel naarmate het systeem vaker wordt gebruikt. Het profiel dat wordt opgebouwd herkent de stem en veel gebruikte woorden en zinnen wat ten goede komt aan de nauwkeurigheid.
  • Workflow: wanneer auteurs gebruik maken van spraakherkenning in combinatie met de BigHand workflow dan wordt de rol van het ondersteunende personeel gewijzigd waardoor ondersteunend personeel meer tijd krijgt om contact te onderhouden met de klanten en te assisteren bij taken die meer waarde toevoegen. Dit resulteert in lagere productiekosten, meer productiviteit, een hogere efficiëntie en uiteindelijk tevreden klanten.
  • Mobiel werken: BigHand heeft optimalisaties doorgevoerd in de audio-kwaliteit voor smartphones. De toevoeging van de vernieuwde audio-codec ‘Opus’ zorgt voor verbeteringen in de nauwkeurigheid voor dicteerapparaten. In combinatie met de mobility module kan BigHand spraakherkenning gebruikt worden buiten kantoor waardoor werkzaamheden ongeacht tijd en plaats afgerond kunnen worden. Dit resulteert in een snellere doorlooptijd van document- en taakproductie.
  • Transcriptie-ondersteuning buiten kantoortijden: spraakherkenning kan zeer nuttig zijn voor auteurs die ad-hoc transcriptie-ondersteuning vereisen, bijvoorbeeld 's avonds of in het weekend. De server kan de documenten afleveren aan auteurs waar en wanneer ze maar willen.
  • Beveiliging: door gebruik te maken van BigHand spraakherkenning worden dictaten altijd verwerkt en opgeslagen in een beveiligde en versleutelde omgeving. Andere spraak-naar-tekst leveranciers kunnen deze veiligheid, die door de klant gevraagd wordt, niet altijd garanderen.

Dan Speed, Managing Director Europa, licht toe: “Meertalige ondersteuning voor spraakherkenning is voortgekomen uit de feedback van onze Europese klanten waarbij auteurs werkzaamheden uitvoeren in meerdere talen. Daarnaast heeft de feedback van spraakherkenning en mobiele gebruikers geresulteerd in verbeteringen van de nauwkeurigheid van de spraakherkenningssoftware, bijvoorbeeld door de vernieuwde Opus codec voor dicteer hardware en de audio-optimalisaties voor smartphones. Professionals die mobiel werken kunnen hierdoor werkzaamheden ongeacht tijd en plaats uitvoeren en afronden. We zijn altijd op zoek naar innovatieve technologieën om onze klanten nog productiever te laten werken en deze verbeteringen laten zien dat BigHand vooruitstrevend is op het gebied van stem gestuurde oplossingen voor professionals.”

Over BigHand
De BigHand-groep ondersteunt meer dan 200.000 professionals wereldwijd in meer 
dan 1650 organisaties, en heeft kantoren in Chicago, Eindhoven, Londen, Sydney en 
Toronto. De spraakverwerkings-technologie van BigHand combineert digitaal dicteren 
tijdens het werk, smartphone-applicaties en spraakherkenning, en biedt de juridische 
markt een technologie die juristen in staat stelt met behulp van hun stem meer 
werk te verrichten en tegelijkertijd de bedrijfsefficiëntie te verhogen en de vaste 
kosten te verlagen. Meer informatie vindt u op www.bighand.com.

Lexxyn Groep: ICT voor de juridische praktijk
BigHand maakt onderdeel uit van de Lexxyn Groep: een samenwerking tussen bedrijven met uiteenlopende ICT-diensten voor de juridische sector. Samen leveren zij een compleet spectrum aan ICT-oplossingen: van kantoorautomatisering, cloud-computing en webdiensten, tot telecomdiensten en speciaal voor de juridische praktijk 
ontwikkelde software. 

Lexxyn Groep

Lexxyn Groep is de totaal ICT-dienstverlener voor de juridische praktijk. Zes intensief samenwerkende partners bieden gezamenlijk alles wat de advocatuur, het notariaat en de deurwaarderij nodig hebben.