ICT voor de Juridische Praktijk

Nieuws & Evenementen


21/4/2021

In gesprek met Didier van der Schans – onze Support Engineer

Zo’n jaar geleden kwam Didier het team op de servicedesk versterken. Nog maar vers achter zijn bureau, kwam corona om de hoek kijken, met alle bijbehorende maatregelen. Daardoor werd zijn inwerktraject er één gevuld met creatieve oplossingen.

Inmiddels zijn we allemaal gewend aan dit nieuwe normaal, heeft Didier zijn draai binnen Helder Telecom & ICT helemaal gevonden, en zijn wij alweer op zoek naar de volgende nieuwe collega. De hoogste tijd dus om Didier ook aan u voor te stellen.

Didier vertel eens, hoe ben je ooit bij Helder Telecom & ICT begonnen?

Voordat ik bij Helder begon werkte ik op de servicedesk van een bedrijf met 2 eigen softwarepakketten voor de kinderopvang. Doordat deze organisatie ging fuseren, kwam mijn functie te vervallen en kreeg ik te horen dat mijn contract niet zou worden verlengd. Al vrij snel na dit nieuws kwam ik de vacature voor Support Engineer bij Helder Telecom & ICT tegen. En het resultaat mag duidelijk zijn. Gesolliciteerd, fijne sollicitatiegesprekken gevoerd en de match was daar! Helder wilde mij hebben, en ik omgekeerd natuurlijk ook. Na goed overleg bij mijn oude werkgever kon ik zelfs al eerder beginnen.



Inmiddels werk je nu al een jaar bij ons, hoe kijk je tot nu toe terug op je tijd bij Helder?

Ik werk heel graag bij Helder. De sfeer is erg goed en de werkzaamheden zijn zeer afwisselend, waardoor ik ook echt voldoende uitdaging heb om de functie leuk te blijven vinden. Doordat ik vlak voor de maatregelen rondom corona ben begonnen, zaten er wel wat haken en ogen aan het hele inwerktraject. Je merkt toch dat je minder snel dingen op kan pakken dan je eigenlijk gewend bent van jezelf, maar met behulp van mijn collega’s is dat uiteindelijk helemaal goed gekomen. Dat zijn toch echt wel de verdiensten van een klein team, waarbij de lijntjes kort zijn.

Wat is er nog meer typerend aan het team van Helder Telecom & ICT?

We hebben bij Helder een goede mix van persoonlijkheden waardoor we elkaar goed aanvullen. Zowel binnen als buiten werktijd is het contact (op afstand) onderling erg goed. En zoals ik eerder al aangaf, de sfeer is prima.

Kan je vertellen wat je functie bij Helder inhoudt en wat je er zo leuk aan vindt?

Ik vind het leuk om klanten te helpen, om problemen van klanten op te lossen. Dat is ook echt wel iets wat je leuk moet vinden en wat je goed moet liggen, omdat dit een groot onderdeel is van de werkzaamheden op onze servicedesk.

Dagelijks staan we klanten telefonisch te woord, waarbij we zowel kleine als grote problemen voor hen proberen op te lossen. Meestal lukt dit gewoon telefonisch, maar wanneer dat niet lukt, is er altijd nog de mogelijkheid om naar de klant toe te gaan.

Doe je dit dan ook zelf, of wordt dat uitbesteed?

Soms wel, maar in een aantal gevallen ga ik ook zelf naar de klant toe. Het leuke daarvan is dan weer dat je een gezicht ziet bij die klant. Wat we bijvoorbeeld ook doen, is het inrichten van de vaste telefonie omgeving van klanten. Hiervoor is het belangrijk dat je erg consequent en nauwkeurig kunt werken. Gelukkig heb ik het zelf ook altijd erg prettig gevonden om volgens een vaste volgorde te werken, dus dat bevalt mij heel goed.

Doordat ik enerzijds vanaf kantoor (of thuis) werk, maar aan de andere kant dus ook regelmatig naar klanten toe mag, blijft mijn werk erg afwisselend en geniet ik van mijn werkzaamheden voor Helder Telecom & ICT.

Wat moet je al in huis hebben voor deze functie? En (misschien belangrijker nog) welke vaardigheden kan je ‘on the job’ ontwikkelen?

Ik had al best veel ervaring met systeembeheer en installatie van hardware. Dat zijn toch wel twee punten die, zeker wanneer je op locatie bent bij klanten, belangrijk zijn. Ik persoonlijk miste alleen nog wat ervaring op het gebied van telefonie, maar zoals eerder aangegeven was de rest van het team erg behulpzaam en kon ik deze kennis al snel bijspijkeren.

In de toekomst zou ik graag meer willen leren over bijvoorbeeld de instellingen van modems en firewalls. Dit heb ik al kenbaar gemaakt en daar gaan we dan ook aan werken.

Zijn er ontwikkelingen in de markt, of wellicht op persoonlijk vlak, waar je nieuwsgierig naar bent en wellicht iets aan bij zou willen dragen?

Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkeling rondom corona en de gevolgen hiervan op ons dagelijks leven, zowel privé als op het gebied van werk. Gaan we echt weer helemaal terug naar het oude normaal, of blijven er toch bepaalde dingen (waar we nu inmiddels aan gewend zijn geraakt) hangen?

Privé vind ik het erg fijn om af en toe een festival mee te pakken en uiteraard hoop ik dat dat over een aantal maanden weer gaat lukken. Daarnaast zou ik het wel weer fijn vinden om mijn collega's weer iets vaker in het echt te zien, in plaats van op afstand.

Ik weet dat ik er in mijn eentje niet erg veel invloed op heb, maar ik probeer me in ieder geval aan de coronamaatregelen te houden in de hoop dat dat we over niet al te lange termijn ons "normale" leven weer kunnen oppakken.

Word jij Didier zijn nieuwe collega op de servicedesk? Bekijk onze vacature en solliciteer!

Helpt de juridische praktijk om altijd te kunnen bellen en overal te werken. Veilig en zorgeloos.
http://www.heldertelecom.nl

Neem contact met ons op

Lexxyn Groep
Paterserf 3
4904 AA Oosterhout

088 002 84 00
info@lexxyn.nl

Contact

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Twitter LinkedIn Facebook