Bij juridische organisaties gaat veel tijd zitten in het opstellen van stukken, zoals akten en overeenkomsten, maar de realiteit is dat een groot deel hiervan een herhaling van eerdere producties is. Op veel kantoren worden delen uit oude stukken gekopieerd en in nieuwe stukken geplakt. Dit gaat al sneller dan elke keer alles opnieuw schrijven, maar brengt wel risico's met zich mee als het gaat om het correct op maat bijwerken van de tekst. Blijft er niet een bepaling of passage staan die niet van toepassing is? Of de naam van een andere cliënt?
Document Assembly & Automatisering helpt om de doorlooptijd per productie te verlagen en ondertussen de kwaliteit consistent hoog te houden. Maar er zijn verschillende manieren om documenten geautomatiseerd op te stellen. Helmer van Maarschalkerweerd (Epona Legal), Johan Lijftogt (NEXTlegal) en Hendri van Norden (ICT Concept) bieden alle drie een eigen manier om de automatisering van documentcreatie te bewerkstelligen. In Legal IT Talks gaan we hier op dinsdag 10 mei met ze over in gesprek.
In dit webinar
De volgende onderwerpen zullen onder andere de revue passeren:
- Wat voor manieren zijn er om documentproductie te automatiseren?
- Welke voordelen levert document assembly op?
- Voor wat voor producties en stukken is documentautomatisering geschikt?
- Hoe pas je je eigen standaarden en content toe op geautomatiseerde stukken?
- Hoe pas je document assembly & automatisering toe in de praktijk?
- Kun je werken met je eigen huisstijl?
Heeft u zelf specifieke vragen die u graag behandeld zou zien in het webinar? Deze kunt u alvast insturen via het registratieformulier op de website.
Agenda
Datum: Dinsdag 10 mei 2022
Tijd: 10:30 - 11:15 uur
Dit webinar is een livestream op YouTube.
Voor wie is dit webinar?
Deze Legal IT Talk is gericht op iedereen in juridische kantoren die betrokken is bij het opstellen van stukken, het bepalen van de inhoud van overeenkomsten en het inrichten van de werkprocessen.