
‘Ik heb een aangeboren oerdrang om te willen helpen’
Juist deze eigenschap is voor de Lexxyn Groep van ongelofelijke meerwaarde. Boi zorgt voor het eerste contactmoment met de Lexxyn Groep. Hij kruipt gepassioneerd in de telefoon om juridische kantoren in het digitale speelveld op weg te helpen. Een taak die niet voor iedereen is weggelegd.
Boi is nieuwsgierig naar alles wat nieuw en vernieuwend is, vooral als er techniek bij betrokken is. Hij is gedreven in zijn werk en heeft duidelijk voor ogen wat hij in zijn carrière wil bereiken en welke stappen hij daarvoor moet nemen. ‘Ik houd vooral van commerciële werkzaamheden. Hierbij draait het om de kunst om een hele goede relatie op te bouwen met je klanten. Om ze echt te begrijpen en ze vanuit een aangeboren oerdrang te willen helpen.’
Weglopen
Boi ziet kansen voor de Lexxyn Groep en voelt zich verantwoordelijk om daarmee aan de slag te gaan. ‘Zo wil ik ervoor zorgen dat juridische kantoren die ons niet kennen, met ons weglopen. De Lexxyn Groep telt 150 experts; daar moet je als juridische organisatie mee in contact komen. Deze groep heeft karakter en staat bekend vanwege haar authenticiteit. Twee eigenschappen waar ik de juridische sector dolgraag kennis mee laat maken.’
Verrassende combinatie
Bij NEXTlegal schept Boi dezelfde kansen. Daar zijn het vooral notariskantoren die hij dagelijks spreekt, waar hij vanuit de Lexxyn Groep de hele juridische sector als potentiële gesprekspartner heeft. ‘Deze combinatie werkt verrassend goed. Ik spreek hierdoor niet alleen notariskantoren, maar ook kantoren uit de advocatuur en deurwaarderij. Totaal verschillende beroepsgroepen, maar over het algemeen kennen ze dezelfde problematiek en uitdagingen. De successen die ik zie in het ene segment gebruik ik voor het andere en omgekeerd.’
Lijntje uitgooien
Een groot gedeelte van de dag zit hij hiervoor aan de telefoon. Een taak waar menig commercieel talent zich niet aan durft te wagen. ‘Ik denk dat het scheelt dat ik niet bang ben om op mijn bek te gaan. Ik ben op een vriendelijke manier vasthoudend en zie in ieder contact een mogelijke kans. Mijn doel is niet om een afspraak voor een accountmanager te scoren, mijn streven is om de basis te leggen voor een jarenlange relatie met de Lexxyn Groep.’
Zo zorgt Boi ervoor dat iedere contactpersoon bij interesse op de hoogte wordt gehouden over relevante onderwerpen. ‘De Lexxyn groep is bovenal een kennispartner ook voor kantoren die (nog) geen klant zijn.’
Routine is killing
Boi is een salesman in hart en nieren. ICT vindt hij prachtig doordat de hedendaagse techniek zoveel innovaties mogelijk maakt. En die snelheid waarmee dat gaat past bij hem. Hij houdt van spanning, routine is dodelijk voor hem. Zelf noemt hij zichzelf een adrenaline-junkie. Een eigenschap die wenselijk is als je telefonisch deuren opent.
Snuffelen en aftasten
Als je hem vraagt waarom hij daarin succesvol is, dan antwoordt hij: ‘Bij mij is afspraak, afspraak. Ik kijk altijd en voor iedere relatie naar het onmogelijke en zet alles op alles om de meest optimale digitale werkomgeving te creëren. Ook ben ik niet bang om in de telefoon te kruipen. Ik vind het prettig om de eerste gesprekken aan te gaan. Om aan elkaar te snuffelen en samen te bekijken of er een basis is om een verdere relatie aan te gaan.’
Rust in de stem
Boi maakt makkelijk contact, wat mede te maken heeft met de rust in zijn stem die duidelijk hoorbaar is. Boi wil weten wat zijn gesprekspartner aan de andere kant van de lijn beweegt. ‘Daarvoor is het belangrijk dat je kennis hebt van juridische bedrijfsvoering en de mogelijkheden om een kantoor efficiënter in te richten. Het is van groot belang dat ik me blijf verdiepen in deze branche en de technologische mogelijkheden.’
Gesprekstof
Boi blijft up-to-date door veel cursussen te volgen, Lexxyn Partners te bezoeken en zich voortdurend in te lezen. Zo spreekt Boi veelvuldig alle Lexxyn Partners om te zorgen dat hij helemaal op de hoogte is van actuele onderwerpen. Aan de telefoon praat Boi de laatste tijd veel over onder andere het samenwerken aan hetzelfde dossier, over hoe een kantoor meer werk kan verzetten met behulp van ICT-tools, maar ook over digitalisering in zijn algemeenheid.
‘Dan kan ik niet halfbakken aankomen zetten. Ik heb mezelf als doel gesteld een expert te zijn en dat moet ik dan ook waarmaken.’ Samen met zijn gesprekspartners bekijkt hij of ze elkaar leuk genoeg vinden om verder kennis te maken. ‘Wil een kantoor met ons verder in gesprek, dan zoek ik daar de juiste collega bij, waarmee deze prospect gegarandeerd een klik heeft.’
Duik in het diepe
Die tomeloze energie van Boi zie je ook privé terug. Hij sport zo’n vier keer per week en ook duikt hij sinds kort. ‘Ja, ik gooi mezelf graag in het diepe zo blijkt.’ De grootste uitdaging waar Boi zich zakelijk hard voor maakt is om ICT als term aantrekkelijker te maken. ‘Automatiseren is voor veel kantoren verre van sexy, het schrikt eerder af. Het is nou eenmaal geen voetbal. Ik wil ICT aantrekkelijk maken, want dat is het ook.’
Wilt u als kantoor eens laagdrempelig kennismaken met ICT en innovatie? Bel dan vooral Boi eens. Hij houdt gegarandeerd een lijntje voor u vrij.