ICT voor de Juridische Praktijk

Blog


22/10/2014

Telefonie kun je toch gewoon zelf regelen?

Dimmen Wesdijk - Managing Director Helder Telecom: Stelt u zich eens voor: een leven zonder telefoon. Zonder mobiele telefoon welteverstaan. Voor de één een welkome zegen; voor de ander een onmogelijkheid. En eerlijk is eerlijk, helemaal zonder: daar kunnen we ons geen voorstelling van maken. Altijd en overal bereikbaar zijn, niets missen, een belletje vanuit de auto. En een dag geen Whatsapp…is een dag niet geleefd?

Zakelijk gezien is ‘de telefoon pakken’ nog steeds één van de meest gebruikte communicatievormen. En daarvoor beschikken de meeste bedrijven over een vaste aansluiting. Het geeft een gevoel van zekerheid. Het laat zien waar je gevestigd bent. Een kantoor zonder vast telefoonnummer is toch nog een beetje vreemd.

De beschikbare devices maken telefonie niet persé eenvoudiger. Voor veel medewerkers is een zakelijke telefoon tegenwoordig eerder een obstakel dan een bijzondere arbeidsvoorwaarde. Quotes als “Hoezo kan ik geen iPhone5 krijgen?” of “Een zakelijke telefoon? Dan loop ik dus met 2 mobieltjes rond!” leiden tot “Ik neem mijn eigen toestel wel mee. Maak de vergoeding maar over.” Voor uw onderneming is dit niet het enige vraagstuk waar u rekening mee moet houden. Want:

  • Welke provider kiest u? Kiest u voor langlopende abonnementen? Of juist flexibiliteit? En mag iedere medewerker zijn eigen toestel kiezen?
  • Welke (nieuwe) diensten en tarief plannen neemt u af? De tarieven en kortingen in de mobiele telefonie veranderen immers razendsnel?
  • Combineert u mobiele telefonie met vaste telefonie? Wellicht fijn, alles in een hand. Maar wat kost dat dan?
  • Wie maakt u verantwoordelijk voor uw telefoonbeheer? Een medewerker? Heeft hij/zij daadwerkelijk tijd en de expertise om e.e.a. uit te zoeken; bij te houden, tot en met nieuwe sim-kaartjes aan te vragen?

Waar kiest u voor? Houdt u het in eigen hand en houdt u het dan ook zelf bij? Of kiest u voor een expert die u de zorgen uit handen neemt? Die mogelijkheden voor u op een rijtje zet, u onafhankelijk adviseert en de ontwikkelingen in de gaten houdt?

De basis van zakelijke telefonie hoeft niet persé ingewikkeld te zijn. De nieuwe diensten, mogelijkheden en thema’s zijn echter complexer dan enkele jaren terug: videobellen, VOIP, vast-mobiel integratie, bellen vanuit uw softwarepakket. En dan hebben we de beveiliging nog niet eens besproken…….

Een leven zonder telefonie is (bijna) niet meer voor te stellen. Telefonie heeft zich ontwikkeld tot een cruciaal en complex thema. Het gaat om uw bereikbaarheid. Vergeet dan niet om er ook een beetje aandacht aan te besteden…Het zou u zomaar een kostenvoordeel kunnen opleveren.

Neem contact met ons op

Lexxyn Groep
Paterserf 3
4904 AA Oosterhout

088 002 84 00
info@lexxyn.nl

Contact

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Twitter LinkedIn Facebook