ICT voor de Juridische Praktijk

Blog


14/11/2014

De notaris en het klantenportaal…

Taco van Bennekom - Consultant Devoon: De meeste sprookjes beginnen met “er was eens”, dus in een goede traditie zal ik daar ook mee beginnen. 

Er was eens een notaris. Deze notaris had vele klanten en had altijd wel wat te doen. Sterker nog, onze notaris hoefde eigenlijk de deur niet uit; de klant vlóóg naar hem toe. Vlijtig verzorgde de notaris zijn akten en al even vlijtig stuurde hij de betreffende akten per post naar zijn dierbare cliënt.

Het moge duidelijk zijn dat dit een sprookje is. Met de huidige stand van zaken in de automatisering zal de notaris meer dan ooit zijn klant digitaal benaderen en zal hij meer dan ook  de bühne op moeten om zijn prijzenswaardige vak bij zijn klant kenbaar te maken.

Eén van de manieren om dit te doen is met een zogenaamd klantenportaal. Een klantenportaal? Wat houdt dat dan in? Eenvoudig gezegd: het is een manier om de klant van de notaris toegang te geven tot zijn documenten en gegevens. Stel je voor: je klant wil een testament laten maken. Jij, als notaris, kan deze akte natuurlijk per post of per mail naar je klanten toesturen, maar dan is het niet beveiligd. Je moet er niet aan denken dat het op straat komt te liggen…of nog erger, dat je testament op internet beschikbaar is. Want “what happens on the internet, stays on the internet”.

Maar waar moet dit klantenportaal dan aan voldoen? Wat heeft een notaris nodig? Uiteraard is het een middel waarmee je met de klant communiceert. Dus als eerste stap moet de mogelijkheid bestaan om berichten naar klanten te sturen. Als tweede stap wil je ook dat documenten/akten bij je klant terecht komen. Ten derde moet de klant jou natuurlijk ook kunnen bereiken. Daarnaast moet het beveiligd zijn. Goed beveiligd. En last but certainly not least: het moet simpel en klantvriendelijk zijn! Al deze zaken maken een klantenportaal tot een middel waarmee een modern notariskantoor zich kan onderscheiden in de markt.

Het is dan ook niet verbazingwekkend dat we deze uitdaging alvast voor jullie hebben opgelost met het klantenportaal dat direct aan assyst gekoppeld is. Een klantenportaal dat je als notaris 100% zelf in de hand hebt en wat onafhankelijk is van derden. Het vertrouwen dat de notaris geniet is en blijft hierdoor gewaarborgd. Geïnteresseerd in een klantenportaal? Of in één van de vele andere mogelijkheden die wij te bieden hebben? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

En ze leefden nog lang en gelukkig…

Neem contact met ons op

Lexxyn Groep
Paterserf 3
4904 AA Oosterhout

088 002 84 00
info@lexxyn.nl

Contact

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Twitter LinkedIn Facebook