ICT voor de Juridische Praktijk

Blog


4/8/2021

Paniek in de urenfabriek!

Wat zou u doen met een paar uur extra tijd per dag? Meer cliënten helpen? Meer aandacht aan uw bestaande cliënten geven? Eindelijk starten met Business Development of juist eindelijk eens gewoon een werkweek van 40 uur maken? Maar toch, de urenfabriek moet blijven draaien dus als automatisering zorgt voor minder bestede uren per dossier, wat doet dat dan met de inkomsten? Een spannende spagaat tussen uren declareren en efficiënt werken. Kortom: paniek in de urenfabriek!

Tags:  blog

Lees verder

28/7/2021

Haal meer voordeel uit uw telefonie-omgeving door slimme keuzes te maken

In de dagelijkse praktijk merk ik dat zakelijke telefonie toch nog vaak een onderbelicht onderdeel is van de softwaremix. Maximale prioriteit, want zonder telefonie bent u niet bereikbaar, maar minimale aandacht in het oriënteringsproces naar een passende telefonie-oplossing. Het “Als we maar bereikbaar zijn” voert de boventoon. En dat terwijl een goede telefonie-omgeving een wezenlijk verschil kan maken in uw bedrijfsvoering. Dit allemaal zonder dat daar een enorm prijskaartje aan hoeft te hangen.

Lees verder

22/7/2021

Digitaal paraferen? Ook dat kan met NEXTsign!

Bij digitaal ondertekenen ziet u de cliënt niet fysiek. Wilt u er zeker van zijn dat alleen de juiste persoon het (vertrouwelijke) document leest voorafgaand aan de ondertekening? Ook dat kan met NEXTsign met behulp van de previewfunctie!

Lees verder

15/7/2021

De geboorte van de digitale notaris

2022 is het jaar van de definitieve doorbraak van de digitale notariële akte. Onder leiding van Europa wordt de eerste Nederlandse digitale notariële akte in 2022 een feit. Europa heeft bepaald dat vanaf 1 augustus 2021 het mogelijk is om online – volledig digitaal – een BV op te richten. Omdat de Nederlandse wetgever de wet nog niet klaar heeft, is deze datum met een aantal maanden uitgesteld. Dit doet echter geen afbreuk aan de komst van een nieuw digitaal tijdperk in de notariële dienstverlening.

Lees verder

15/7/2021

Razendsnel een processtuk samenstellen? Ontmoet de Albelli van de advocatuur

Het ene processtuk moet digitaal, en het ander geprint worden ingediend. Linksom of rechtsom, uw processtuk dient te worden voorzien van een inhoudsopgave en alle relevante documenten. Lastig als de onderdelen bestaan uit losse bestanden en documenttypes. Hoe krijgt u nu snel en zonder gedoe een processtuk, bestaande uit e-mails, scans, notities en Word documenten, samengesteld? Eugène Haarmans (Clip Consultants en Lexxyn Groep) en Lennon Wiarda (Doxflow) hebben de handen ineengeslagen voor dé oplossing.

Lees verder

Pagina's

Neem contact met ons op

Lexxyn Groep
Paterserf 3
4904 AA Oosterhout

088 002 84 00
info@lexxyn.nl

Contact

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Twitter LinkedIn Facebook