“Ik werk bij NEXTlegal, maar eigenlijk bén ik van de klant.”

Onze klanten stellen het op prijs dat de NEXTlegal consultants zo goed thuis zijn in hun vakgebied. Het is waar dat de meeste van onze adviseurs afkomstig zijn uit de praktijk van de advocatuur of het notariaat. Wat dat betreft is Heleen Bernsen geen uitzondering. Zij was van 1984 tot 1997 notarieel medewerker en applicatiebeheerder bij een notariskantoor, tot de toenmalige softwareleverancier haar vroeg consultant te worden.

Na wat omzwervingen kwam ze uiteindelijk in 2004 bij Devoon terecht, als allereerste consultant naast de twee toenmalige directeuren. Heleen is dus al 17 jaar bij ons. Wij spraken met haar.

“Als je 37 jaar in het notariaat rondloopt zou je denken dat je alles wel gezien hebt, want inhoudelijk is in de notarispraktijk niet bijzonder veel veranderd sinds 1984. Toch krijg ik nog steeds nieuwe, unieke vragen. Het overkwam me toevallig gisteren nog met een klant… een vraag waarvan je denkt: “Ja, ok, en nu?” Dus dan is het toch weer een uitdaging om met een oplossing te komen.

We proberen altijd vanuit de klant advies te geven en problemen op te lossen. Dat persoonlijke contact is heel leuk. En niet alleen als het over software gaat. Ook als het organisatorisch niet lekker loopt kan ik vanuit mijn praktijkervaring adviseren: “Als je het nou eens op deze manier probeert, of op die manier?” Zo komen we tot een oplossing om efficiënt te werken, waarbij het werkplezier voor de medewerkers natuurlijk ook sterk meetelt.

Lees hier het complete interview met Heleen >>>